The Submission System is Open!

MSA Eighth Annual Conference 2024

July 18-20,  2024 | Lima, Peru

Deadline for submissions: January 22, 2024

The MSA Eighth Annual Conference is getting closer! Submit your paper on the theme of “Memories in Transit” now, and join us in Lima, at the Pontificia Universidad Católica del Perú from July 18-20, 2024.

You can read the full Call for Papers and the submission guidelines here. Please note that you will have to create a new account to submit your paper. We recommend that you use the same login details as for the MSA homepage.

Proposals are invited for panels, roundtable discussions, creative workshops and individual papers from members who are committed to attending the conference in person. The MSA especially encourages complete sessions. Each panel should, in principle, consist of 4 presenters and a chair. Each roundtable should consist of around 4-5 participants with shorter statements and discussions. Each participant may appear as a presenter only once (in either a panel or a roundtable) but can act as chair in more than one panel.

The final deadline for submissions will be January 22 2024.

We aim to communicate the results of your submission in February, keeping you informed of the outcome in a timely manner. We aim to provide at the same time the necessary supporting documentation for those needing to apply for visas.

Unfortunately, we do not have the financial or physical capacity to run a hybrid conference, but we will be recording and livestreaming the keynote and plenary sessions to make these as accessible as possible. We realise that this will be very disappointing to many, but the costs of a hybrid conference are prohibitive and would place an insurmountable financial burden on the Association and its members. We will continue to look for creative solutions to try to make a very small number of panels hybrid, but we must prioritise in-person submissions at this stage.

Please send any enquiries to conference@memorystudiesassociation.org, and any general questions regarding the Memory Studies Association or MSA membership to info@memorystudiesassociation.org.

In Spanish:

¡El Octavo Congreso de la Asociación de Estudios de la Memoria está cada vez más cerca! Envía ahora tu trabajo sobre el tema “Memorias en Tránsito” y únete a nosotros en Lima, en la Pontificia Universidad Católica del Perú del 18 al 20 de julio de 2024.

Puede leer la convocatoria completa de ponencias y las pautas de presentación aquí. Tenga en cuenta que deberá crear una nueva cuenta para enviar su artículo. Le recomendamos que utilice los mismos datos de inicio de sesión que para la página de inicio de MSA.

Se invita a presentar propuestas para paneles, mesas redondas, talleres creativos y artículos individuales de los miembros que se comprometan a asistir a la conferencia en persona. La MSA fomenta especialmente las sesiones o paneles completos. En principio, cada panel debería estar formado por 4 ponentes y un presidente. Cada mesa redonda debe constar de entre 4 y 5 participantes con declaraciones y debates más breves. Cada participante podrá aparecer como presentador sólo una vez (ya sea en un panel o en una mesa redonda), pero puede actuar como moderador en más de un panel.

La fecha límite final para las presentaciones será el 22 de enero de 2024.

Nuestro objetivo es informar a las personas sobre el resultado de sus postulaciones de propuestas en febrero. Nuestro objetivo es proporcionar al mismo tiempo la documentación de respaldo necesaria para quienes necesitan solicitar visas.

Desafortunadamente, no tenemos la capacidad financiera o física para realizar una conferencia híbrida, pero grabaremos y transmitiremos en vivo las sesiones magistrales y plenarias para que sean lo más accesibles posible. Sabemos que esto puede ser decepcionante, pero los costos de una conferencia híbrida son prohibitivos y supondrían una carga financiera insuperable para la Asociación y sus miembros. Continuaremos buscando soluciones creativas para intentar que un número muy pequeño de paneles sean híbridos, pero debemos priorizar las presentaciones en persona en esta etapa.

Envíe cualquier consulta a conference@memorystudiesassociation.org, y cualquier pregunta general sobre la Asociación de Estudios de la Memoria o la membresía de MSA a info@memorystudiesassociation.org.